Mikä Luther-kirkko?

Helsingin Luther-kirkko on avoin, kodikas ja rukoileva yhteisö, joka kutsuu mukaan erityisesti niitä pääkaupunkiseudun asukkaita, jotka eivät Jeesusta tunne, ja tarjoaa hengellisen kasvupaikan kaikille tulijoille.

Sunnuntaiset jumalanpalvelukset, eri-ikäisten viikkotoiminta, pienryhmät ja erilaiset toimintamuodot, tilaisuudet ja tapahtumat kutsuvat tutustumaan toisiin pääkaupunkiseudun ihmisiin ja siihen, mitä Jumala haluaa antaa myös sinulle Jeesuksen kautta.

Aivan pääkaupungimme ytimessä Helsingin Kampissa sijaitseva Luther-kirkko on Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) kirkkorakennus ja toiminta siellä on Sleyn toimintaa. Sley on Suomen ev.lut. kirkon evankelisen herätysliikkeen keskusjärjestö ja yksi ev.lut. kirkon virallisista lähetysjärjestöistä.

Vuonna 1894 rakennetulla Helsingin Luther-kirkolla on erikoinen ja ainutlaatuinen historia. Se on pommitettu, vallattu, aiottu purkaa ja ollut yökerhokäytössä, mutta yhä vain se yhä toimii Herran huoneena. Lue lisää